Причини сліпоти досліджені: її зможуть лікувати?

Причини сліпоти досліджені: її зможуть лікувати? Фото: Chip Somodevilla/Getty Images
Журнал Nature опублікував результати досліджень, які допоможуть пояснити причини виникнення сліпоти, що дозволить створити нові методики лікування.
За словами вчених, зниження активності білкової молекули DICER1 є найбільш вірогідною причиною появи сліпоти.

Нове відкриття

Дослідники вважають, що саме центральна ділянка очної сітківки є найбільш світлочутливою і відповідає за чіткість сприйняття зображення. У страждаючих сліпотою активність ензиму DICER1 знижена.
Експерименти на мишах показали, що при блокуванні гена, який регулює поведінку молекули DICER1, відбувається руйнування сітківки. Згодом з'ясувалося, що ця молекула здатна перешкоджати акумулюванню токсинів, які ушкоджують сітківку.
Основні причини сліпоти

Сліпотою вважається гострота зору 6 / 60 і нижче. Статистика така: на катаракту страждають 17 млн., трахому - 6 млн., онхоцеркоз - 1 млн., ксерофтальмію - 1 млн. людей у світі. Основні причини розвитку сліпоти - атрофія зорового нерва, вікова дегенерація зорового плями, пігментний ретиніт, глаукома, стареча катаракта та діабетична ретинопатія.

Дегенерацію зорової плями діагностують щорічно у 165 000 члюдей, вік яких становить 60 і більше років; при цьому у 16 000 з них розвивається сліпота.
Глаукома є причиною 1 / 5 від загальної кількості випадків сліпоти в світі: цим захворюванням страждають близько 1% людей старше 40 років. Причиною виникнення глаукоми є підвищення внутрішньоочного тиску і, як наслідок, прискорене зниження периферичного зору.

Судинні порушення сітківки також призводять до сліпоти 32000 людей щорічно. Ризик сліпоти цього виду підвищений у хворих на діабет.

Катаракту як помутніння кришталика ока вважають вірною ознакою старості, проте це не так, вона може розвинутися в будь-якому віці. Для жителів Латинської Америки, Африки, Близького і Середнього Сходу катаракта - одна з основних причин сліпоти. Щороку реєструють близько 4700 випадків сліпоти, причиною яких є катаракта.

До факторів, які підвищують вірогідність розвитку сліпоти, відносять як спадкову схильність, так і високий тиск і паління. Для людей, старших 50 років, імовірність виникнення сліпоти становить 1:50, для людей, старших за 85 - 1:5.