Сонячне світло знищує бактерії, які містить пил, — дослідження

Сонячне світло знищує бактерії, які містить пил, — дослідження

Сонячне світло не лише покращує настрій і допомагає організму виробляти вітамін D: у нього є ще одна маловідома, але важлива функція. Природне світло є чудовим дезинфікуючим засобом, що здатний знищувати бактерії, які містить пил.

Про незвичайні антибактеріальні властивості сонячного світла розповідає дослідження, опубліковане в журналі Microbiome. У ньому говориться, що порівняно з постійно затемненими кімнатами, у приміщеннях, в які безперешкодно потрапляють сонячні промені, знищується близько половини бактерій, що мешкають в пилюці.

Питання про те, як не допустити поширення бактерій, є важливим, оскільки багато людей проводять більшу частину часу в приміщенні. Ми очищаємо повітря та миємо підлогу, використовуючи універсальні суміші, які вбивають до 99,9% бактерій. Але позбутися всіх забруднень неможливо. Особливо тих, які містяться у частинках пилу.

Пил — це не просто скупчення волосся, пилку, лусочок шкіри і всього іншого, що має тенденцію осідати на поверхнях. Пил також містить безліч видів бактерій.

«Люди проводять більшу частину життя у приміщеннях, де неминучий вплив пилових частинок, які містять безліч бактерій, у тому числі й патогенів, що викликають захворювання. Тому важливо зрозуміти, як особливості приміщення, де знаходяться люди, впливають на екосистеми пилу і як це може вплинути на наше здоров'я, — говорить автор дослідження і науковий співробітник Університету Орегону Ашкаан Фахіміпур.

Фахіміпур і його команда вирішили визначити, як сонячне світло контролює популяції бактерій у пилюці. Для цього вони побудували 11 однакових мініатюрних кімнат із контрольованим кліматом, які були спроектовані з урахуванням параметрів реальних будівель. Потім кожну з кімнат «заселили» пилом, зібраним з місцевих будинків у Портленді. Через мініатюрні вікна до кімнат проходило видиме світло, ультрафіолетові промені або взагалі ніякого світла. Усередині підтримувалася кімнатна температура.

Після 90 днів впливу дослідники вивчили те, як розвивалися колонії бактерій за тих чи інших умов освітлення. Вони виявили, що в темних кімнатах залишалися живими 12% бактерій, і вони були здатні до розмноження. У кімнатах, до які проникало денне світло, життєздатних бактерій було тільки 6,8%. А в тих приміщеннях, куди проникало тільки УФ-світло, живих бактерій залишилося 6,1%.

«Досі освітлення приміщення природним світлом не розглядали як важливу функцію вікон. Але тепер ми можемо з упевненістю сказати, що денне світло впливає на якість повітря», — заявив співавтор Кевін Ван Ден Вімеленберг.

«Наше дослідження підтверджує вікову народну мудрість, яка говорить про те, що денне світло здатне вбивати мікроби пилових частинок. Але нам потрібно провести більше досліджень, щоб зрозуміти основні причини змін у мікробіомі пилу після впливу світла. Зараз ми можемо порекомендувати збільшити доступ денного світла в таких будівлях, як школи, офіси, лікарні та житлові будинки, щоб знизити ризик зараження бактеріями, які переносяться пилом», — повідомив Фахіміпур.

Читайте далі:

Побачити дрібний пил у повітрі допоможе додаток DustSee

Як позбутися пилу: натуральний і простий засіб

12 кімнатних рослин, які зроблять повітря безпечним для здоров´я