Учені виявили 28 нових вірусів в Тибеті

Команда дослідників з Університету штату Огайо опублікувала статтю на сайті bioRxiv, в якій докладно описано відкриття 28 нових вірусів у зразках найстарішого льодовика на Землі віком від 520 тис. до 15 тис. років.

28 невідомих науці вірусів

У вересні 2015 року вчені з Китаю, США, Росії та Італії зібрали зразки керна* з крижаного пласта Гулія в горах Кунлунь на Тибетському нагір'ї, як повідомило видання The Paper.

Очистивши зразки від забрудненого шару, вони почали дослідження. Всередині керна вчені виявили 33 вірусів, 28 з яких раніше не зустрічалися.

У статті дослідники попереджають, що зміна клімату може звільнити стародавні віруси. Глобальне потепління спричинило танення льодовиків, що може призвести до того, що заморожені мікроби і віруси потраплять у навколишнє середовище.

Учені не перший раз знаходять стародавні віруси в льодовиках.

Учені виявили 28 нових вірусів в Тибеті

У 1999 році в Гренландії американські дослідники виявили слід вірусу мозаїки томатів (Tomato mosaic virus, ToMV) в льодовику віком приблизно 140 тис. років.

У 2004 році група французьких і російських дослідників виявила нові фрагменти ДНК віспи у 300-річної мумії, знайденої у вічній мерзлоті Сибіру.

У 2007 році вчені також виявили зразки штаму грипу з тканин тіла жінки, похованої у вічній мерзлоті Аляски. Зразок ідентичний вірусу грипу (іспанці), від якого в 1918 році загинуло від 20 до 50 млн чоловік, можливо, що число загиблих досягло 100 млн.

У березні 2014 року французькі вчені знайшли в зразку вічної мерзлоти Сибіру гігантський вірус завдовжки 1,5 мікрометра, який спав 30 тис. років.

Одні вважають, що ступінь небезпеки патогенів з вічної мерзлоти невідома. Тому слід зосередитися на тому, що при глобальному потеплінні жителям Північної півкулі доведеться зіткнутися з хворобами, які притаманні країнам Південної півкулі. Це малярія, холера і лихоманка денге, тому що ці патогени активуються при високій температурі.

Інші вважають, що не слід закривати очі на загрозу вірусів, сплячих в льодах. Можливо, вони лікуються антибіотиками, можливо, і ні. Якщо імунна система людей ще не готова протистояти цим патогенам, виникне небезпека.

Зараз це питання знаходиться на ранніх стадіях досліджень. Перш ніж робити висновки, необхідно ретельно вивчити небезпеку, яку представляють невідомі віруси.

______________

* Крижані керни — керни, взяті з крижаного щита, найчастіше з льоду полярних крижаних шапок в Антарктиді, Гренландії або високогірних льодовиків.

За матеріалами: NTD