Поточні та попередні дослідження показують, як олія чорного кмину може лікувати COVID-19

Олія чорного кмину має значний список досліджених корисних властивостей, включаючи потенційний терапевтичний вплив на COVID-19 (kostrez/Shutterstock)

Олія чорного кмину використовувалася для терапевтичних цілей упродовж тисяч років. З початку пандемії дослідники вивчали https://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1002/ptr.6895 її вплив на COVID-19.

Насіння дістають із рослини Nigella sativa (N. Sativa — прим. редактора — Чорнушка посівна), що росте в Південній Європі, Південно-Західній Азії та на Близькому Сході. Цілителі народної медицини використовували насіння в різних формах.

Чорне насіння має вугільно-чорний колір із тьмяною поверхнею і формою нагадує крихітні бразильські горіхи. Біоактивні компоненти включають тимохінон, альфа-едерин, алкалоїди та жирні кислоти омега-6.

Олія чорного кмину також використовується в дерматології. Наприклад, огляд літератури в журналі Journal of Dermatology & Dermatologic Surgery показав, що олія чорного кмину сприяє загоєнню ран у сільськогосподарських тварин та зменшує прояви пігментного захворювання у ящірок.

В одному клінічному дослідженні на людях лосьйон, настояний на 10 % олії N. sativa, зменшив акне через два місяці, причому 67 % пацієнтів були повністю задоволені результатами і 28 % — частково.

У поточному дослідженні вчені вважають, що олія може мати перспективні переваги в лікуванні та запобіганні COVID-19. Однак, хоча короткочасне використання для лікування може бути корисним, розумно уникати довгострокового використання для профілактики.

Олія чорного кмину може стати перспективним варіантом лікування COVID-19.

Історично склалося так, що олія чорного кмину використовується, щоби допомогти збалансувати запальну реакцію в організмі, а також зменшити окислювальний стрес, запалення й ішемію (обмеження кровопостачання деяких частин тіла). Використовуючи результати останніх розрахунків, одна дослідницька група дійшла висновку, що активні інгредієнти N. sativa «переконливо свідчать» про здатність боротися з COVID-19.

Оглядова стаття, у якій розглядаються кілька попередніх досліджень N. sativa, припускає, що активні інгредієнти, особливо тимохінон, альфа-едерин і нігеллідин, можуть бути альтернативним трав’яним засобом у боротьбі з COVID-19. У статті розглядаються кілька біохімічних шляхів, які активні інгредієнти олії чорного кмину можуть використовувати для захисту здоров’я.

Наприклад, дослідники провели огляд минулих досліджень, які продемонстрували вплив активних інгредієнтів олії чорного кмину на імунну систему, що може допомогти зменшити тяжкість COVID-19. Активні сполуки мають чималий антигістамінний ефект у дослідженнях на тваринах, а тимохінон знижує рівень активації інтерферон-регулюючого чинника 3, який відіграє важливу роль у вроджених імунних реакціях.

Аутофагія — це механізм, який очищає організм від пошкоджених клітин. Дані показали, що COVID-19 пригнічує аутофагію, і тому фармакологічні засоби, які використовуються для індукції цього процесу, можуть мати противірусну дію. Одне дослідження, опубліковане у 2018 році, показало, що тимохінон сприяє аутофагії в серцевому м’язі. Дослідники запропонували провести подальше дослідження, щоби визначити, чи має тимохінон подібний вплив на COVID-19.

Тяжкий перебіг COVID-19 характеризується цитокіновими штормами (гіперцитокінемією), які можуть потребувати інтенсивної терапії. Дослідження на тваринах показали, що біоактивна сполука альфа-едерин має протизапальну активність і може знижувати рівень гістаміну, що, так само, знижує рівень цитокінів.

Дослідники повідомили, що в одному дослідженні тимохінон допоміг пригнітити два ферменти, які виробляють запальні лейкотрієни і простагландини. Дослідники припускають, що ці дії потенційно можуть зробити активні сполуки в N. sativa корисними для лікування та профілактики вірусних інфекцій SARS-CoV–2.

У результаті, у своєму огляді супутніх захворювань, пов’язаних з COVID-19, дослідники виявили, що N. sativa може мати позитивний ефект проти діабету, високого кров’яного тиску, серцевих захворювань, аутоімунних і аутозапалюючих захворювань, а також бактеріальних інфекцій, пов’язаних з COVID-19.

Проаналізувавши результати, дослідники припускають, що необхідні подальші експерименти з активними сполуками, знайденими в олії чорного кмину, щоби визначити, чи мають вони профілактичний потенціал або можуть стати новим методом лікуванням.

Комбінації цинку допомагають лікувати COVID-19

Дослідження препаратів, які можуть вплинути на Covid-19, включають противірусні препарати. Одним із цих досліджуваних противірусних препаратів є фавіпіравір. Згідно з даними, цей препарат був схвалений і використовувався для лікування грипу в Японії. Наприкінці 2020 року дослідження, опубліковане в PNAS (Наукові матеріали Національної академії наук) показало, що при введенні хом’якам у високих дозах фавіпіравір мав багатонадійну противірусну активність проти SARS-CoV–2.

Однак вивчення молекулярного стикування за допомогою комп’ютерної моделі, опублікованої в журналі Biological and Medicinal Chemistry, показало, що біологічно активний нігеллідин та альфа-едерин, що містяться в олії чорного кмину, здатні пригнічувати SARS-CoV–2 з більшим потенціалом, ніж фавіпіравір, хлорохін та гідроксихлорохін.

Дані другої роботи, у якій розглядалися біологічні ефекти активних сполук в олії чорного кмину, свідчать про те, що тимохінон може блокувати рецептори ACE2, через які SARS-CoV–2 зв’язується з клітиною та вивільняє вірусну РНК у цитоплазму.

На противагу тому, що було виявлено в дослідженні PNAS на хом’яках, ці дослідники припустили, що хлорохін і, можливо, похідний гідроксихлорохін також можуть перешкоджати здатності вірусу зв’язуватися з рецепторами ACE2 (мембранний білок, екзопептидаза).

Це один зі шляхів, який, на думку дослідників, олію чорного кмину можна використовувати в лікуванні COVID-19. Інший шлях — як іонофор цинку. Організм використовує цинк у кількох шляхах для підтримання імунної системи, включно:

• Проліферація та активація природних клітин-кілерів, макрофагів, нейтрофілів, а також Т- та В-клітин.

• Забезпечує захист від активних форм кисню, що виникають під час запальної реакції.

• Припинення активності рекомбінантної РНК-залежної РНК-полімерази, необхідної для реплікації SARS-CoV–2.

• Інгібування виробництва реплікази.

Отже, переміщення цинку в цитоплазму має вирішальне значення для запобігання реплікації вірусу SARS-CoV–2 і такий спосіб ефективного припинення зараження інфікованих клітин іншими клітинами.

Пероральне приймання одного цинку недостатньо ефективне, оскільки цинк не може легко переміщатися по клітинній стінці. Для його транспортування потрібний ще один комплекс. Друга сполука називається іонофором цинку. Застосування цинку з іонофором показало покращення результатів у пацієнтів, госпіталізованих із COVID.

Дослідження виявили кілька іонофорів цинку, включно з хлорохін, гідроксихлорохін, кверцетин та EGCG (Галлат епігаллокатехіну). Вчені припустили, що деякі терпени в олії чорного кмину, як от нігелімін, схожі за структурою з хлорохіном. За їхнім припущенням, це може означати, що вони можуть функціонувати аналогічно, як іонофор цинку.

Отже, останні дані показали, що активні інгредієнти, що містяться в олії чорного кмину, можуть виступати як іоніфор цинку та блокувати рецептори ACE2, які вірус використовує для інфікування клітин.

Олія чорного кмину

Імуномодулююча активність олії чорного кмину допомагає регулювати імунну систему і, можливо, є ще одним шляхом у лікуванні COVID-19. На додаток до досліджень із використанням олії чорного кмину, дослідники виділили біоактивні інгредієнти в олії чорного кмину та оцінили їх потенційні переваги проти SARS-CоV–2.

У лютому 2021 року було опубліковано огляд даних тимохінону, у якому дослідники розглянули біоактивність цієї сполуки, виявлену в процесі попередніх досліджень. Вони написали, що тимохінон підвищує активність та кількість природних клітин-кілерів, макрофагів, лімфоцитів та цитокінів-супресорів.

Крім того, вони наводять результати попередніх досліджень, які показали, що тимохінон має противірусний потенціал проти інших вірусів, включно з вірусом імунодефіциту людини, інші коронавіруси, вірус Епштейна-Барр, цитомегаловірус та гепатит С. Крім того, вони розглянули єгипетське дослідження, у якому тимохінон продемонстрував противірусну активність щодо штаму SARS-CoV–2, виділеного в пацієнтів, та його інгібуючу дію на вірусну протеазу, що може знизити реплікацію вірусу.

В одному дослідженні https://trialsjournal.biomedcentral.com/articles/10.1186/s13063-020-04647-x із Саудівської Аравії оцінювалася ефективність олії чорного кмину як добавка в пацієнтів із легкою формою COVID-19 віком від 18 до 65 років. Група учасників отримувала 500 мг м’яких гелевих капсул двічі на день упродовж 10 днів на додаток до стандартного лікування.

Перші результати було опубліковано на сайті Clinical Trials. Первинним результатом був відсоток учасників, які мали клінічне одужання впродовж 14 днів після початку лікування. Команда повідомила, що 62,1 відсотка учасників, які приймали олію чорного кмину, продемонстрували одужання від легкої форми COVID-19, тоді як 36 відсотків учасників контрольної групи одужали протягом 14 днів.

Можливість короткострокового використання олії

Front Line COVID-19 Critical Care Alliance (FLCCC) https://covid19criticalcare.com/wp-content/uploads/2020/12/FLCCC-Protocols-%E2%80%93-A-Guide-to-the-Management-of-COVID-19.pdf називає олію чорного кмину альтернативою для профілактики та лікування COVID-19. Вони підкреслюють, що «чарівної панацеї» для COVID-19 поки що немає:

«Низка терапевтичних засобів показали великі перспективи як для профілактики, так і для лікування цього захворювання, включно з івермектином, вітаміном D, кверцетином, мелатоніном, флувоксаміном, кортикостероїдами, куркуміном (куркума), Nigella sativa та антиандрогенною терапією».

Команда рекомендує приймати N. sativa разом із медом, оскільки вони обидва мають протимікробну, противірусну, імуномодулюючу та протизапальну дію з доведеним профілем безпеки. Вони включили N. sativa та мед у протокол профілактики для дітей та підлітків, а також як альтернативу для лікування першої лінії в протоколі раннього лікування в домашніх умовах.

Хоча короткострокове застосування олії чорного кмину може бути ефективним у лікуванні COVID-19, довгострокове застосування для профілактики може мати інші небажані наслідки. Одне з досліджень хімічного складу олії чорного кмину показало, що більшість жирних кислот припадає на лінолеву кислоту, поліненасичений жир омега-6. Широкий спектр досліджень показує, що лінолева кислота, ймовірно, є основною причиною практично всіх хронічних захворювань, з якими ми зіткнулися в минулому столітті.

Якщо ви хочете використовувати олію чорного кмину, зверніть увагу на екстракти біологічно активних інгредієнтів, а не всю олію.

Якщо ви шукаєте альтернативу для профілактики та лікування, розгляньте комбінацію кверцетину та цинку. Кверцетин також має противірусні властивості і є іонофором цинку. Хоча його можна приймати упродовж двох тижнів, коли ви хворі, важливо бути обережним із добавками цинку, оскільки це може порушити баланс цинку та міді та негативно вплинути на вашу імунну систему.

За матеріалами The Epoch Times USA