Учені довели, що зеленовуха елізія — це гібрид тварини і рослини

Природа багата і загадкова. Вона нерідко ставить вчених у глухий кут, пропонуючи форми, які здавалося б, взаємовиключні. У вересні наша газета опублікувала матеріал про карельський камінь шунгіт, мінерал з властивостями живої матерії, який по суті, поєднує в собі властивості органічної та неорганічної речовини.

Ось тепер вчені виявили молюска з рослинними генами. Його назвали Elysia chlorotica (зеленовуха елізія). Біологи довели, що це гібрид тварини і рослини.

Ці маленькі істоти живуть на мілководді в солоних водоймах східного узбережжя США. Вони трохи схожі на листя берези, яке плаває у ставку. Elysia chlorotica у стадії молюска здобуває собі хлоропласти з водоростей. Хлоропласти містять хлорофіл, основний компонент, що відповідає за фотосинтез. Хлорофіл це барвник. Тому колір молюсків зелений.

Процес отримання хлоропластів відбувається на ранніх стадіях розвитку і доти, поки молюск не буде забезпечений достатньою їх кількістю, щоб надалі покривати свої потреби в їжі та енергії. Після завершення процесу накопичення, ця жива істота переходить в рослинну стадію. Харчування і необхідну енергію для життєдіяльності вона починає отримувати за допомогою фотосинтезу.

Накопичені в організмі хлоропласти працюють усередині тіла зеленовухої елізії кілька місяців. Потім ініціативу беруть на себе гени водоростей. Вони перетворюють білки молюсків, які несуть відповідальність за синтез хлорофілу в клітинах.

Робота вчених була опублікована в журналі Symbiosis. Основна суть дослідження викладена на порталі Science News.