Слабке місце коронавірусу: дослідники з Австрії відкривають можливий терапевтичний підхід

Різні антитіла зв'язуються зі спайковим білком SARS-CoV-2. (Istock)

Обнадійливі новини з Австрії: дослідники з віденського інституту IMBA виявили можливу вразливість коронавірусу. Вчені сподіваються, що це відкриття може стати основою для "надійного терапевтичного заходу".

Можливий підхід для ефективної терапії проти коронавірусу може прийти з Австрії. Як повідомляє "exxpress", дослідники з віденського Інституту молекулярної біотехнології (IMBA) виявили можливе слабке місце вірусу. Зокрема, вони виявили два пов'язаних цукрових білки, які можуть запобігти проникненню патогену в клітини людини.

Австрійські дослідники створюють бібліотеку зі 140 лектинів

Дослідники написали про свою роботу в EMBO Journal. За відправну точку їх міркувань стало спостереження, що цукрова оболонка на певних ділянках спайкового білка, яку вірус використовував для отримання доступу, до цього часу служила лише камуфляжем. Ці точки кріплення виявилися дуже стійкими у всіх штамах до теперішнього часу, що ускладнювало боротьбу з інфекцією.

На цьому тлі команда під керівництвом керівника групи Джозефа Пеннінгера, який також очолює Інститут наук про життя в Університеті Британської Колумбії (UBC) у Ванкувері, почала шукати способи зв'язування цих ділянок. Вони створили бібліотеку з більш ніж 140 лектинів, тобто цукропов'язаних білків ссавців, і провели з ними випробування.

Два лектини як надія на можливу терапію

Автор дослідження Девід Хоффманн пояснив ORF: "Інтуїтивно ми подумали, що лектини можуть допомогти нам знайти нових партнерів по взаємодії спайкового білка. Два з них, а саме лектини, названі Clec4g і CD209c, розвинули високий ефект зв'язування щодо спайкового білку.

Співавтор Стефан Мерейтер розглядає цей механізм дії як можливу "Ахіллесову п'яту" вірусу і можливість зв'язування захисного шару, який раніше дозволяв йому проникати в клітини.

Потім дослідники виміряли фактичну інтенсивність зв'язування лектину з кожним з наявних білків. Було виявлено, що в разі Clec4g і CD209c він був особливо сильним в критичному положенні N343 спайкового білка.

Ефективна нейтралізація коронавірусу може стати можливою

Експерименти з клітинами легенів людини показали, що, по принаймні в лабораторних умовах, ці два лектини значно знижують інфекційність коронавірусу. Визначивши лектини, що зв'язують відповідні ділянки глікозилювання, дослідники можуть, на думку "exxpress", "опинитися на шляху до розробки надійних терапевтичних заходів".

На думку дослідників, віруси, пошкоджені за допомогою лектинів в критичній точці своєї захисної оболонки, також більше не зможуть розвинути мутації, в яких відсутній відповідний глікан.

Джерело: The Epoch Times