Вчені з'ясували, чому наше здоров'я залежить від погоди

Чи може холод викликати проблеми з серцем, магнітні бурі — головний біль, а сира погода — загострення ревматизму? Вчені спробували відокремити міфи від фактів і ось що з цього вийшло.

#img_center_nostream#Наш настрій залежить від погоди — це відомо багатьом і не вимагає доказів. Але як бути з іншими феноменами, які відносять до розряду народних прикмет? Результати, отримані під час проведених досліджень, не залишають сумнівів: наш організм реагує навіть на незначні зміни в атмосфері.

І хоча багато з цих феноменів ще не до кінця вивчені і чекають наукових доказів, ми поговоримо про найвідоміші.

Феномен №1 — проблеми з серцем і холод

Взимку зростає захворюваність не тільки на грип та ГРЗ, але і підвищується ризик серцевих нападів. Так, у порівнянні з літом або весною, взимку смертність від серцево-судинних захворювань підвищується на 40%.

#img_center_nostream#Як показує дослідження вчених з Медичного коледжу Університету Пенсильванії, ризик зростає ще більше за фізичного навантаження на відкритому повітрі, наприклад, під час прибирання снігу. Холод підвищує артеріальний тиск, а це, своєю чергою, збільшує ризик серцевого нападу. Під час фізичного навантаження підвищується потреба організму в кисні, ми починаємо вдихати більше повітря.

«Якщо ви виконуєте ізометричну роботу і при цьому вдихаєте холодне повітря, то і серце зазнає більшого навантаження, споживаючи більше кисню», — каже Лоренс Сіноуей, директор Інституту серця і судин при згаданому коледжі.

Феномен №2 — магнітні бурі і головний біль

Вчені з японського Медичного університету Доккіо досліджували вплив сонячної активності на здоров'я. Особливо їх цікавило, чи дійсно магнітні бурі здатні викликати головний біль і загальне погіршення самопочуття.

#img_center_nostream#Як каже автор дослідження доктор Казухіто Кімото, вчені виявили чіткий зв'язок між метеорологічними змінами і виникненням головного болю. Дослідники попросили 28 учасників експерименту вести щоденник болю протягом цілого року. Пацієнти страждали на мігрень. Потім вчені порівняли записи пацієнтів з даними сусідньої метеостанції і виявили, що падіння атмосферного тиску викликало в учасників експерименту погіршення самопочуття.

Інше дослідження також відзначило залежність стрибків атмосферного тиску і збільшення продажів болезаспокійливих засобів. За припущеннями вчених, падіння атмосферного тиску призводить до порушення роботи вестибулярного апарату. За цим слідують напади запаморочення і головний біль.

Феномен №3 — сира погода і біль в суглобах

Ревматизм посилюється від сирої погоди — цю поширену думку вчені віднесли до розряду міфів. Хоча існує багато історій про зв'язок між дощовою, вітряною погодою і запаленням суглобів, але цей феномен не отримав наукового підтвердження. Вчені проаналізували 9 досліджень, що стосуються впливу погоди на загострення ревматоїдного артриту. В результаті не виявили жодного випадку, що стабільно повторювався. Тоді звідки береться ця гіпотеза?

#img_center_nostream#Як припускають вчені, вся справа у переконаності наперед. Якщо ви впевнені, що дощ викликає біль в суглобах, то ви як раз і запам'ятайте саме ті дощові дні, коли погіршувалося самопочуття. І проігноруєте ті, коли все було добре.

Але деякі дослідники не вважають ці висновки остаточними і припускають, що у зв'язку між сирою погодою і болем в суглобах було враховані не всі фактори. Наприклад, чи були пацієнти на вулиці чи вдома, що вони робили і як були одягнені.

Також дізнайтеся, чи шкідливо селфі для здоров'я, і ​​які загадки таїть наша підсвідомість.