Відкрито зірку з найвищою швидкістю обертання

Астрономи НАСА відкрили у сусідній з Чумацьким Шляхом галактиці молоду зірку, яка обертається найшвидше з усіх відомих. Фото: hubblesite.org
Астрономи НАСА відкрили у сусідній з Чумацьким Шляхом галактиці молоду зірку, яка обертається найшвидше з усіх відомих. Якби вона оберталась ще швидше, відцентрові сили розірвали б її на шматки.

В карликовій галактиці Велика Магелланова Хмара за 160 тисяч світлових років від Землі було знайдено незвичайну зірку VFTS 102. Швидкість її обертання становить близько 1600 кілометрів на годину, тобто в 100 разів вище за швидкість обертання Сонця.

Науковці, які вели дослідження за допомогою телескопа Хаббл, помітили, що крім високої швидкості обертання, VFTS 102 переміщується у просторі набагато швидше за своїх сусідів. Астрономи припускають, що блакитний гігант VFTS 102 був частиною системи з двома зорями, з якої пізніше був викинутий внаслідок вибуху зірки-супутниці як наднової. Залишки наднової, що можуть підтвердити цю теорію, були виявлені неподалік.

Перебуваючи на близькій відстані одна від одної, газ з однієї зірки міг передаватись до іншої, внаслідок чого швидкість обертання VFTS 102 зростала. Після короткого періоду життя приблизно в 10 мільйонів років сусідня зірка могла вибухнути і виштовхнути VFTS 102 – це пояснює аномально високу швидкість переміщення зірки у просторі. ЇЇ масивна супутниця після вибуху перетворилася б на пульсар: його дослідники знайшли неподалік.

В карликовій галактиці Велика Магелланова Хмара за 160 тисяч світлових років від Землі було знайдено незвичайну зірку VFTS 102. Фото: hubblesite.org

Щоб перевірити цю теорію, Сельма де Мінк та Даніель Леннон з Наукового інституту космічного телескопу (Space Telescope Science Institute) збираються провести подальші дослідження.