Вчені виявили, що заспокійливі препарати можуть погіршити когнітивні здібності

Встановлено, що тривале застосування препаратів від тривоги призводить до небажаних наслідків. (terovesalainen/Adobe Stock)

Тривале застосування заспокійливих препаратів може чинити надмірний тиск на мозок і призводити до підвищення ризику зниження когнітивних здібностей, втрати пам'яті та недоумства, йдеться у міжнародному дослідженні, що проливає світло на механізми впливу препаратів на мозок.

Використовуючи генетичну модель, розроблену в лабораторних умовах, дослідники охорони здоров'я з Австралійської організації ядерної науки та технології вивчили, як застосування класичних протитривожних препаратів, таких як діазепам, може перебудовувати мозок та втручатися у його роботу.

Вони виявили, що ліки утворюють тиск на мікрогліальні клітини або маленькі клітини, які безпосередньо впливають на функціонування нейронних мереж, що може призвести до розриву зв'язків між нейронами мозку.

«Це майже як відключення нейронних зв'язків, і це пояснює, як дуже тонкі зміни можуть призвести до подальшого прогресування деменції або, що, швидше за все, викликати сильну втому», — сказав співавтор дослідження професор Річард Банаті.

«З часом було помічено, що в той час, як тривога усувається діазепамом, когнітивний дефіцит посилюється».

Дослідження було опубліковано в журналі Nature Neuroscience та охоплювало Німеччину, Австралію, США, Китай та Швейцарію.

Доведено, що медитація має позитивний фізичний вплив. (Shutterstock)

Альтернатива лікам для заспокоєння

За останні 50 років було проведено багато наукових досліджень, що підтверджують користь медитації для здоров'я та гарного самопочуття під час лікування тривожності.

Маргарет Трей, консультант і дослідник, що використовує медитацію в терапії, захистила докторську дисертацію в Університеті Південної Австралії з популярної китайської практики медитації, отримавши досить дивовижні результати, щоб змінити громадське сприйняття медитації, перетворивши її з таємничого заняття на вид медицини розуму та тіла.

Трей провела онлайн-опитування, в якому порівнювалися показники здоров'я та самопочуття людей, які займаються медіацією, у порівнянні з контрольною групою учасників, які її не практикують.

Результати, які були описані Трей у її останній книзі «Вплив Фалуньгун на здоров'я та самопочуття», свідчать про те, що медитація позитивно впливає як на фізичне, так і на емоційне здоров'я.

«Я не дивлюся на молекули чи гени. Я просто дивлюся на сприйняття людьми того, як їм стало краще, бо вони займаються цією практикою медитації», — каже Трей.

«І що цікаво, їм більше не потрібно вживати ліків проти тривожних станів чи депресії. Є люди, які вилікувалися від різних психоемоційних розладів», — сказала вона.