В Росії досліджують величезне зображення лося віком 5 тисяч років

В Уральських горах неподалік від озера Зюраткуль археологи розкопали геогліф — величезне стародавнє зображення, яке найкраще проглядається з великої висоти або з найближчої гори. За попередніми даними, вік зображення становить 5–8 тисяч років.

Фото: Google maps
Геогліф, що нагадує лося або іншу копитну тварину, в Уральських горах був виявлений завдяки супутниковим знімкам мапи Google в 2007 році. В той час він був світлішим і виділявся на тлі трави. Досліджувати зображення виїхала група вчених під керівництвом Станіслава Григор’єва з Інституту археології РАН та Миколи Меншеніна з Державного центру охорони пам’яток.

Учені прийшли до висновку, що зображення складено з каменів та глини і належить періоду неоліту або енеоліту (6–3 тисячоліття до нашої ери), передає Inosmi повідомлення агентства Fox News. Виявилося, що найбільшими каменями «намітили» крайні точки зображення лося, а проміжки між ними заповнили більш дрібними каменями та глиною. Траплялися серед каміння і кам’яні знаряддя праці — мотики.

Навіщо стародавнім людям було створювати величезне зображення лося поки невідомо, проте пам’ятники з каменю знаходили в цьому регіоні і раніше. Всього в 60 км на північний схід від Зюраткуль знаходиться острів Віра, на якому археологи виявили древні кам’яні споруди.

Геогліфи знаходили і в інших частинах планети: в Англії, США, Південній Америці, в Казахстані, на Алтаї, а також в Африці.