Захований п'ятикілометровий кратер знайшли в Австралії

Нещодавно виявлений кратер вважається в п'ять разів більше кратера Вулф-Крик (на фото), одного з найбільших метеоритних кратерів у світі. (ABC Kimberley: Matthew Moreton-Deakin)

Учені за допомогою гравіметричних вимірювань виявили в Західній Австралії великий метеоритний кратер, захований у місцевості з плоским ландшафтом: його діаметр становить п'ять кілометрів. Як повідомляє The Guardian, на основі розташування й ерозії ґрунту кратера вчені зробили висновок, що він виник близько 100 мільйонів років тому і міг утворитися при падінні метеорита діаметром як мінімум 100 метрів.

У той час як одні кратери на поверхні Землі можна спостерігати безпосередньо, інші приховані під новоутвореними породами та рослинністю. В цьому випадку зручним інструментом може бути високоточна гравіметрія, яка дозволяє зареєструвати негативні гравітаційні аномалії, характерні для ударних кратерів. За допомогою цього методу вчені виявили великий кратер, що залишився після падіння метеорита в Гренландії, а також п'ятикілометровий ударний кратер в Айові, що виник 470 мільйонів років тому.

Тепер же геолог Джейсон Мейерс (Jayson Meyers) з Resource Potentials разом з колегами за допомогою гравіметрії знайшов п'ятикілометровий кратер в Перті, Австралія. Вік кратера, за висновками учених на основі його розташування й ерозії ґрунту, становить близько 100 мільйонів років. Він знаходиться неподалік від шахтарського містечка Ора Банда, на північний захід від Калгурлі-Боулдер. Як розповідає Мейерс, відкриття стало несподіванкою, оскільки кратер знаходиться в місцевості з дуже плоским ландшафтом.

Захований п'ятикілометровий кратер знайшли в Австралії
Карти, що показують розташування кратера Ора Банда. Фото: Resource Potentials

На думку вчених, кратер міг утворитися при падінні метеорита діаметром як мінімум 100 метрів. Його ударне походження також підтверджують проби ґрунту. Проте, знахідку ще належить підтвердити в майбутньому за допомогою більш детального аналізу. Однак експерти в галузі геології також говорять про те, що з великою часткою ймовірності гравітаційна аномалія, відкрита Мейерсом, — це дійсно ударний кратер.