За часів неандертальців уже створювали прикраси

Останнім часом випадок тішить археологів та дослідників відкриттями, які свідчать про не такий вже низький рівень розвитку неандертальців.

Фото: Luka Mjeda, Zagreb
Неандертальці створювали і носили прикраси — намиста із кігтів орлана-білохвоста. Одній із таких прикрас, знайдених археологами на стоянці в Крапіні, на території сучасної Хорватії, 130 тисяч років.

Всього прикрасу складає 8 кігтів, які добре збереглися. Гострі сторони їхні були оброблені, стесані.

Автор дослідження Девід Фреєр із Університету Канзасу та хорватські колеги вважають, що кігті орлана-білохвоста неандертальці збирали у намисто або браслет, і що такий виріб мав символічне значення.

Раніше деякі науковці стверджували, що неандертальці навряд чи були винахідниками. Однак знайдене намисто показує, що такий виріб був створений принаймні за 80 тисяч років до появи на території Європи сучасних людей.

«Це справді приголомшливе відкриття. Це одна із тих речей, яка просто взялася нізвідки. Це так несподівано і настільки неочікувано, бо нічого навіть подібного там не було, поки не був знайдений цей ювелірний виріб», — говорить Девід Фреєр.

Раніше науковці з’ясували, що неандертальці могли мати свою мову, обряд поховання, а також знаряддя праці та музичні інструменти. Протягом довгого періоду часу неандертальці співіснували із людиною, а пізніше вимерли. Їхній зв’язок із людиною сучасною досі не встановлений: відомо лише, що вони не були прямими предками людини, хоча незначний відсоток генів неандертальців у сучасних людей присутній. Це пояснюють окремими випадками схрещення в давні часи представників людей та неандертальців.