• Уникайте нещасних випадків у 2010 році

  • Неділя, 14 лютого 2010 року
Рік у рік люди допускають недбалі помилки, що воднораз приводить до трагічної ситуації. У 2010 році, прочитайте деякі рекомендації, щоб уникнути поширених небезпек протягом року.
 
Небезпека № 1. Дивно, але щороку приблизно 6 000 людей госпіталізують в лікарні Північної Америки через пошкодження рук від роторного снігоочисника. У новому році приблизно 600 людей  знов втратять пальці рук, заздалегідь не відключивши двигун, очищаючи затор в каналі викиду. Деякі загинуть від задушення через те, що вільний край шарфа затягне в частини апарату, що рухаються.
 
Інші загинуть від інтоксикації чадним газом, коли вони включать машину для уборки снігу в закритому просторі. Ви зможете понизити ризик попадання в подібну статистику, якщо не заливатимете паливо в працюючий двигун снігоочисника. Здоровий глузд повинен виявлятися час від часу.

Небезпека № 2.
Методи лікування, призначені для лікування дорослих, можуть виявитися шкідливими для дитячого організму. Наприклад, для лікування застуди сер Вілльям Ослер, один з самих дослідних лікарів країни запропонував такі ліки: "Ляжте в ліжко, повісьте капелюх на стовпчик ліжка і почніть пити віскі. А коли побачите два капелюхи - зупиніться". Ця рада навряд чи розрахована на дітей. Але, чи є добре відома ментолова мазь "Vicks Vaporub" відповідним засобом для полегшення симптомів дитячої простуди?
 
Лікар Брус Рубен, професор в області педіатрії інституту медицини Wake Forest School в Північній Кароліні, описав цікавий клінічний випадок в журналі "Chest". 18-місячна дівчинка була доставлена у відділення швидкої допомоги у зв'язку з утрудненим диханням. Батьки сказали лікарям, що вони не давали їй жодних ліків. Але, при подальшому ретельнішому опиті вони пригадали, що намазали маззю "Vicks" під її носом за годину до виниклих проблем з диханням.
 
Лікарі провечи опит інших батьків на предмет використання ментолових мазей для лікування дитячих застуд і виявили декілька подібних випадків. Це спонукало лікаря Рубена і його колег почати вивчення тхорів, які мають схожу з людською будову дихальних шляхів. Він виявив, що "Vicks Vaporub" збільшує кількість слизу, що приводить до подальшого звуження дихальних шляхів дитини. Таким чином, якнайкраща лікувальна тактика при більшості застуд у маленьких дітей - "настій часу", тепле пиття і відпочинок.
 
Небезпека № 3.
Не станьте жертвою опіатних анальгетиків. Стаття, опублікована в Canadian Medical Association Journal свідчить, що в період між 1991 і 2007, кількість призначень "oxycodone" (потужнішого, ніж морфій опіатного анальгетика тривалої дії) збільшилася на 850%. Це призвело до збільшення на 41% летальності серед тих, хто його вживав. Смерть від цього болезаспокійливого була неумисна в 54% випадків.
 
У чому ж причина трагичних випадків? Пілюлі "oxycodone" розраховані на поступове тривале всмоктування і повинні проковтнутися цілком, щоб забезпечити тривалий ефект. Але деякі пацієнти розжовували їх, що привело до раптово високої концентрації препарату в крові і летального кінця.
 
Як мовиться "щоб танцювати танго, потрібні двоє". В більшості випадків причиною смерті став не сам опіатний анальгетик, а неуважність пацієнта, який не слідував рекомендаціям по вживанню. Проте керівництво фармацевтичної компанії визнало себе винним, вважаючи, що ліки  ввели громадян США в оману своєю маркетинговою компанією і погодилися на індивідуальні і корпоративні штрафи у розмірі більше 600 мільйонів доларів в 2007 році. Незалежно від того, хто зрештою виявився винним, це стало трагічною втратою життів безлічі людей, середній вік яких склав 40 років.
 
Небезпека № 4.
У статті, опублікованій в New England Journal of Medicine, описується випадок, що трапився з 2-річним хлопчиком, який  страждав від асфіксії під час сну і хропіння. Йому було призначено хірургічне втручання - тонзілектомія (видалення мигдалин). Після операції батькам хлопчика прописали давати йому звичайну дозу сиропу з кодеїном, щоб зменшити біль. Опісля два дні він помер під час сну. Подальші дослідження встановили, що смерть сталася через  передозування морфію.
 
Більшість батьків не знають, що кодеїн в організмі метаболізується в морфій. Звичайно, це не проблема. Але в 1% білих і 30% африканців є ген, який збільшує швидкість перетворення кодеїну в морфій. Тому для того, щоб уникнути подібних трагедій, не можна давати дітям кодеїн після операції. При годуванні грудьми мати також повинна уникати вживання болезаспокійливих на основі кодеїну, оскільки це може привести до пригноблення дихання у немовлят.
 
Бережіть себе у 2010 році!
 
Доктор Гиффорд-Джонс - медичний журналіст з приватною медичною практикою в Торонто. Його Вебсайт - Mydoctor.ca/gifford-jones

Версія англійською

Підписатися:

Social comments Cackle

загрузка...