Надмірне вживання синтетичних вітамінів не тільки попереджає виникнення інфекційних захворювань, але й в цілому скорочує життя.
У дослідженні враховувався вік учасниць і кількість споживаних ними калорій. Так, в 1986 році, на момент відкриття дослідницької програми, середній вік учасниць складав 62 роки. Результати показали, що ризик смертності серед тих жінок, хто вживав синтетичні вітаміни, був вище на 2,4% протягом всіх 19 років.
За словами епідеміолога Яакко Мурсу, в ході досліджень було доведено, що вживання найбільш поширених синтетичних вітамінів і харчових добавок не попереджує виникнення хронічних захворювань.
До синтетичних вітамінів, які можуть становити небезпеку, відносять різні мультивітамінні комплекси, фолієву кислоту, синтетичний вітамін В6, магній, мідь, залізо і цинк.
Все ж авторам дослідження не вдалося точно встановити причину підвищеної смертності в групі, яка приймала добавки, в той час як виявилося, що добавки з кальцієм незначно знижують ризик смертності, на 4,8%.
У дослідженні, що було проведено командою вчених з копенгагенської університетської лікарні, взяли участь 250 тисяч пацієнтів, які постійно приймали певні групи синтетичних вітамінів, таких як
Висновки вчених такі: при вживанні синтетичні вітамінів, в організму знижується здатність самостійно протистояти інфекціям, а надмірне вживання подібного роду добавок і зовсім може скоротити життя.
Щодо вітаміна С і селену дослідники висловлюються менш категорично: на їхню думку, ці вітамінні добавки не мають негативного впливу на організм. Також не варто побоюватися надлишку водорозчинних вітамінів (В, С) — вони добре засвоюються організмом і їх залишки виводяться нирками.
Надлишок жиророзчинних вітамінів, таких як D, А і Е може негативно впливати на організм: надлишок вітаміну, А пошкоджує печінку, може викликати головний біль, і привести до проблем у розвитку плоду у вагітних; надлишок вітаміну D пошкоджує нирки і серце, надлишок вітаміну
Тільки синтетичні вітаміни потенційно небезпечні для здоров’я. За даними фахівців, профілактичний прийом вітамінних комплексів можна проводити не більше двох разів на рік під наглядом лікаря.
Не забувайте про те, що як надлишок, так і нестача вітамінів становлять небезпеку для здоров’я. Віддайте перевагу натуральним вітамінам і мікроелементам, що містяться в продуктах.
