• Тайванські організації засуджують EUTELSAT за відключення трансляції NTDTV на Китай

  • Неділя, 10 серпня 2008 року
Асоціація журналістів Тайваню, тайванський Трудовий Фронт, бізнесмени та представники інших організацій провели прес-конференцію, на якій засудили супутникову компанію EUTELSAT за те, що вона пішла на поступки китайській компартії (КПК) і припинила трансляцію телебачення NTDTV* на Азію у тому числі і на материковий Китай.

Китайська влада не дотримала свого слова, не покращивши ситуації з правами людини до початку Олімпійських ігор. Вони серйозно порушили права глядачів NTDTV дивитися програми цього телебачення в материковому Китаї і Азії. Цей інцидент привернув увагу всіх верств громадськості в Тайвані.

Учасники прес-конференції, яка відбулась вранці 31 липня 2008 р., призвали міжнародне співтовариство зупинити придушення свободи новин з боку КПК.

Професор Мін Чучен, представник NTDTV, сказав, що NTDTV було єдиним незалежним і не підданим цензурі китайським каналом, який могли дивитися жителі материкового Китаю. Це дуже важливо для людей в материковому Китаї.

Пан Ван Веньчен, власник мережі ресторанів, взяв участь в конференції, щоб виразити підтримку NTDTV. Інвестиції пана Вана у розмірі 100 млн. юанів ($14 млн.) протягом восьми років в материковому Китаї закінчилися великими збитками із-за змови поліції, уряду та службовців компанії. Після того, як він втік назад в Тайвань і подав скаргу уряду, він дізнався, що NTDTV було єдиним ЗМІ, яке посміло висвітлити цей випадок. Він сказав: «ЗМІ в Тайвані не насмілюються детально повідомляти інформацію про втрати тайванського бізнесу на території континентального Китаю, побоюючись тиску з боку КПК».
Згідно з аудіо-записами, опублікованими Всесвітньою організацією розслідування переслідувань Фалуньгун (ВОРПФ), посол Китаю в Італії, Сунь Юси, визнав, що чинив тиск на президента і віце-президента EUTELSAT і обіцяв їм налагодити їх бізнес з Аеронавтикою і космічною промисловістю Китаю. Сунь також попросив EUTELSAT «показувати Китай з позитивної сторони».

Під час прослухування запису в аудиторії виник шум і хвилювання. Генеральний секретар Асоціації журналістів Тайваню, пані Лю Цзяюнь, сказала, що Дім свободи поставив Францію на 40-е місце, а материковий Китай на 192-і щодо свободи преси. Вона була приголомшена, що EUTELSAT, як компанія ЗМІ у вільному суспільстві, охоче погодилася, щоб нею управляла країна, яка пригнічує свободу слова.

Вона сказала також, що одноманітний голос ЗМІ Китаю, використовуваний в повідомленнях щодо землетрусу в Сичуані, змусив її замислитись про те, що ЗМІ Тайваню були ідеологічно оброблені, навіть не усвідомлюючи цього. Згідно з її розслідуванням, КПК контролює новини в Тайвані 24 години на добу. Як тільки виходить яксье негативне повідомлення, вони чинять тиск на репортерів в материковому Китаї або навіть дзвонять в ЗМІ в Тайвані. «Це жахливо! Це важко уявити! - говорить вона. - Але мене могли б ув'язнити у будь-який момент, якби я збирала новини в материковому Китаї». Вона сказала, що Асоціація журналістів Тайваню звернеться до Дому свободи з проханням розглянути інцидент з EUTELSAT.

Пан Сунь Йолінь, директор тайванського Трудового Фронту і спікер однієї з організацій Тайваню, відзначив, що NTDTV висвітлює права людини різносторонньо. Він сказав: «Я часто відправляю повідомлення NTDTV моїм друзям у всьому світі. Шкода, однак, що моя пошта не проходить до материкового Китаю. Придушення компартією прав людини - це дуже серйозно».

Сунь сказав, що міжнародні організації з прав людини почали кампанії по бойкоту Олімпійських ігор та їх спонсорів. Він також підкреслив, що якщо проблема з EUTELSAT не буде вирішена успішно, вони додадуть EUTELSAT в список для бойкоту. Це нагадає міжнародним підприємцям про їх обов'язок поважати і підтримувати права людини.

Нагадаємо, що компанія EUTELSAT перервала сигнал NTDTV на Китай 16 червня, виправдовуючись технічною неполадкою. Проте численні свідоцтва підтвердили, що жодних технічних неполадок не було, сигнал був відключений за наказом керівництва компанії, і що в цьому інциденті бере безпосередню участь КПК.

Довідка:

Телебачення Нова династія Тан (NTDTV) - це незалежний, некомерційний китайськомовний телеканал, який транслює також програми англійською мовою. NTDTV розпочало супутникове телемовлення в Північній Америці в лютому 2002 року, і в 2003 році розповсюдило 24-годинне щоденне телемовлення на територію Азії, Європи й Австралії. Головний офіс НДТ розміщений у Нью-Йорку, репортери й кореспонденти компанії працюють у більш ніж 70-ти містах усього світу.

Китайська компартія бачить у NTDTV ворога, оскільки цей канал передає інформацію на заборонені в Китаї теми, такі як атипова пневмонія, Тайвань, переслідування Фалуньгун, репресії в Тибеті, підпільні християнські церкви, народні акції протесту, демократичні рухи та ін., які стосуються ситуації прав людини і корупції в Китаї. Саме тому китайський уряд постійно намагається блокувати цей канал, здійснюючи тиск на супутникові компанії та уряди.

Підписатися:

Social comments Cackle

загрузка...