Корисні бактерії: робота в саду запобігає депресії

Японська садова культура містить численні особливі елементи, такі, як кам'яні сади та бонсай, які випромінюють відкритість, спокій і гармонію і все більше цінуються в Європі. Фото: The Epoch Times
Серед багатьох причин для того, щоб самим вирощувати овочі, є й така - копання в землі може полегшити душу та запобігти депресії.

Лікар Марі Обрайєн, що спостерігає пацієнтів з раком легень, натрапила на несподіване відкриття. Вона шукала можливість для полегшення страждання пацієнтів, тому вона зробила їм ін'єкцію штаму бактерії M.Vaccae. У результаті виявилося, що у пацієнтів відбулося загальне поліпшення. Покращилося не лише здоров'я, але й настрій, і здатність сприйняття.

Серотонін сприяє гарному настрою

Бактерія M.Vaccae - це мікобактерія (Mykobakterium), яка зустрічається всюди в ґрунті, але не викликає захворювань у людини. У своїх експериментах лікар Обрайєн використовувала неживі (загиблі) бактерії M.Vaccae. Тому вона припускає, що вони сприяють виробленню серотоніну.

Але спочатку необхідно подолати бар'єр! Мозок має гемато-енцефалічний бар'єр, який перешкоджає проникненню в мозок деяких молекул з крові. Більшість речовин, які містяться в крові, не в змозі подолати цей бар'єр, і тому не здатні впливати на мозок.

Співпраця бактерій і рецепторів

Натхнений результатами Марі Обрайєн, лікар Крістофер Ловро з університету в Брістолі (Англія) провів подальші дослідження. Він припустив, що бактерії здатні впливати на клітинні рецептори, а також на лейкоцити.

Щоб подолати перешкоду гемато- енцефалічного бар'єру, бактерії M. Vaccae стимулюють дендритні клітини в органах почуттів. Таким чином, бактерії змушують ці нервові клітини виділяти речовини-посередники по той бік бар'єру. Оскільки інша сторона знаходиться в мозку, ці гормони можуть стимулювати вироблення більшої кількості серотоніну.

Серотонін - це гормон, що визначає настрій людини. Його концентрація падає при депресії та хворобливому страху. Використовувані в медицині антидепресанти, в більшій частині діють за допомогою серотоніну. Тому ці бактерії можуть виявитися корисними при лікуванні депресій, поряд із існуючими антидепресантами.

Полегшення при алергії та раку

Т-лімфоцити можна розділити на два види. Перші нападають на збудників хвороби всередині клітини, в той час як другі - зовні. Зокрема при алергічних реакціях, туберкульозі та онкології діяльність Т-лімфоцитів другого типу виходить з-під контролю.

Бактерія M.Vaccae може стимулювати Т-лімфоцити, і таким чином, відновлювати рівновагу між двома типами Т-лімфоцитів, знижуючи вираженість алергії, туберкульозу або раку.

Затишний садок запрошує відпочити. Фото: The Epoch Times
Копання в землі сприятливо діє на психіку

Зв'язок між копанням в землі та зниженням депресій зачіпає важливе питання. Все більше людей виростає в середовищі мегаполісів і тому рідше мають справу з землею. Багато захворювань, такі, як алергії та астма, ймовірно, також обумовлені недоліком контакту з бактеріями. Можливо, що діти, які не грають у дворі і не навіть не торкаються землі, виростуть кволими та схильними до депресії.

Відомо, що бактерії організували симбіоз (корисна співпраця) з людиною. Наприклад, здоров'я шкіри залежить від спеціальних бактерій, які її оберігають. Поки шар бактерій зберігається, на шкірі не можуть оселитися «сторонні» бактеріальні штами. Так тіло набуває ефективний захист від інфекційних захворювань. Але те, що в нервових клітинах існує така співпраця, стало відкриттям.

«Це дослідження допоможе нам зрозуміти, як тіло взаємодіє з головним мозком, і чому імунна система так важлива для нашого душевного здоров'я. Можливо, нам усім не завадить більше часу проводити, копаючись в землі» - додає лікар Ловро.

Версія німецькою