• У китайського дипломата почалась істерика в Кабміні

  • Субота, 11 липня 2009 року

Китайський дипломат під час зустрічі 3 липня Юлії Тимошенко із заступником глави Всекитайського комітету народної політичної ради Китаю Ван Ганем вимагав в холі, щоб журналістів не допустили на прес-конференцію. Саме так урядовець з Китаю зустрів акредитованих на цей захід кореспондентів незалежного китайськомовного телеканалу New Tang Dynasty (NTD).

У той час, як дипломат продовжував кричати, що нібито ієрогліф, емблема телеканалу, «проти Китаю» й водночас залякував судом, оператор знімав це на видео. У результаті китайський чиновник почав вимагати стерти всі записи, і викликав співробітників державної охорони, щоб ті виконали його вимогу. Він викрикував: «Я знаю, тепер ви покажете це по усьому світу! Вам не можна так робити, я державний урядовець!" Охоронці переписали дані паспортів знімальної групи й змусили оператора стерти запис, стверджуючи, що їхні вимоги ґрунтуються на законах України.

Згодом підійшли представники прес-служби й викреслили знімальну групу NTD зі списку, кажучи, що через це може назріти міжнародний скандал.

«Як відомо, китайський режим ревно ставиться до NTD. Адже це єдиний незалежний неурядовий канал, що транслюється китайською мовою 24 години на добу», - говорить оператор, який працює в українському бюро NTD, Олексій Підсосоний. У своїх новинах і передачах NTD розкриває теми, про які заборонено говорити в Китаї, наприклад: велика кількість загиблих дітей у результаті обвалу неякісно побудованих шкільних будівель під час нещодавнього землетрусу; події на площі Тяньаньмень 4 червня 1989 року, придушення тибетців, репресії дисидентів, католиків, послідовників Фалуньгун та ін.

«Я шкодую, що українська сторона не витримала тиску з боку китайського режиму й порушила права журналістів, акредитованих для роботи на зустрічі в Кабміні", - відзначає Олексій. На його думку, це відбулося у зв'язку з економічним тиском, що використовує офіційний Пекін, аби "закрити рот незалежним медіа та продемократичним рухам" за кордоном.

У свою чергу, Олександр Німенко, член знімальної групи, який був присутній під час інциденту в Кабміні, відзначив: «Я вважаю їхні дії комічними. Людина, яка представляє іноземну державу в чужій країні, не має права дозволити собі такі витівки. Я не здивувався, коли один з дипломатів з переляканим обличчям «вхопився» в нашого оператора й зажадав від нього стерти всі записи неналежної для дипломата поведінки, при цьому навіть погрожував подати на нього до суду. Я думаю, такі вчинки вказують на очевидну слабкість, і кожна розумна людина може самостійно оцінити їх».

На думку юриста Євгена Вереса, вимога представників силових структур стерти відео, не мала правових підстав. «Згідно закону "Про інформацію", правда була на боці журналістів, які відзняли кадри, що представляють суспільний інтерес для українців», - відзначив юрист.

Довідка: New Tang Dynasty (NTD) - це незалежний, некомерційний, китайськомовний телеканал, що також представляє програми англійською мовою. NTDTV розпочав супутникове віщання в Північній Америці в лютому 2002 року, і в 2003 році поширило 24-годинне щоденне віщання на територію Азії, Європи та Австралії. Головний офіс NTDTV знаходиться в Нью-Йорку, репортери й кореспонденти компанії працюють у більш ніж 70-ти містах по усьому світу.

Китайська компартія бачить в обличчі NTD ворога, оскільки цей канал передає інформацію про заборонені в Китаї теми, таких як атипічна пневмонія, питання Тайваня, переслідування Фалуньгун, репресії в Тибеті, підпільні християнські церкви, народні акції протесту, демократичні рухи тощо, а також теми, що стосуються ситуації прав людини й корупції в Китаї. Саме тому китайський уряд постійно намагається блокувати канал NTD, тиснути на супутникові компанії та уряди.

16 червня 2008 року французька компанія супутникового зв'язку Ютелсат Комунікейшенз (Eutelsat Communications) припинила трансляцію на Китай телеканалу NTD. І хоча Ютелсат пояснює це перебоями в системі живлення, «Репортери без кордонів», провівши власне незалежне розслідування, стверджують: відключення NTD «було заздалегідь спланованим і політично мотивованим рішенням» і було пов'язане з бажанням президента «Ютелсат» Джуліано Боретто одержати комерційні вигоди від компартії Китаю.

Марта Бєлінская. Велика Епоха

Підписатися:

Social comments Cackle

загрузка...