Зоряні системи з роками стають більш досконалими — вчені

Галактики, які мають неупорядковану структуру, стають більш організованими, і процес перетворення триває, стверджують науковці НАСА.

Добре впорядкована спіральна галактика. Фото: НАСА
Якщо раніше астрономи вважали, що галактики в такому вигляді, якими вони є зараз, сформувались ще 8 мільярдів років тому, то зараз вони прийшли до висновку: галактики змінюються і стають більш впорядкованими. Вони проходять той самий процес еволюції, який свого часу пройшли галактики Чумацького Шляху та Андромеди.

Один із дослідників Бенджамін Вайнер говорить, що раніше вчені звертали увагу на добре організовані галактики в далекому космосі, і вважали, що вони не змінюються. Тепер вчені стали слідкувати і за невпорядкованими. Емісійні лінії в таких галактиках дали змогу визначити їхні внутрішні рухи та передбачити зміни в їхній організації.

Вчені відмічають, що чим ближче до сьогодення, тим правильнішими стають галактики. Віддалені від системи Чумацького Шляху зоряні системи виглядають менш організованими — дослідники бачать їх в такому стані, в якому вони знаходились мільйони та мільярди світлових років тому. Крім того, галактики з більшою масою показують кращий рівень організації, ніж легкі.

Наразі невпорядковані галактики мають кілька напрямів внутрішнього обертання, і рухи в них є неорганізованими. Проте швидкість обертання в таких зоряних системах зростає. З часом вона стане домінувати над неорганізованими внутрішніми рухами і такі галактики будуть перетворюватись на впорядковані диски, вважають науковці.

Дослідження було проведене за допомогою телескопу Кека на Гаваях та космічного телескопу Хаббл в лабораторіях Університету Каліфорнії в Санта-Круз, Каліфорнійському університеті в Берклі, Гавайському університеті в Маноа, Університеті Джона Хопкінса в Балтіморі, Чиказькому університеті та Каліфорнійському технологічному інституті. Результати дослідження були опубліковані у спеціалізованому виданні Astrophysical Journal.