Супернова після вибуху: як вона виглядає

Астрономам з Гарвард-Смітсонівського центру астрофізики вдалось зафіксувати дивовижне явище: вони сфотографували, як виглядає наднова під назвою Тихо через сотні років після вибуху.

Фото: НАСА
Виявилось, що на її місці й далі відбуваються цікаві процеси, а в рентгенівському світлі можна навіть побачити залишки вибуху — матеріал, розпорошений навкруги, продовжує світитись.

Астрофізики виявили, що після вибуху з’являлась зворотна ударна хвиля, завдяки якій залишки матеріалу на його місці нагріваються та випускають ультрафіолетове випромінювання, яке і вдалось сфотографувати.

Наднова Тихо з’явилась в результаті вибуху білого карлика, вважають вчені. Він був настільки потужним, що часточки кремнію та заліза були розпорошені навкруги зі швидкістю 5000 км/с.

Навіть зараз ударна хвиля від потужного вибуху і далі рухається простором всесвіту зі швидкістю, що перевищує швидкість звуку в 300 разів. А швидкість зворотної ударної хвилі після вибуху була спочатку в 1000 разів більшою за швидкість звуку.

Що цікаво, група вчених на чолі з Хіроя Ямагучі виявила, що електрони на місці вибуху наднової нагріваються досі. Чому це відбувається, вчені пояснити не можуть, але вже планують дослідити, чи спостерігається такий самий ефект в інших наднових.

Вибух наднової Тихо був описаний в 1572 році данським астрономом Тихо Браге. Поява такого явища на небі приголомшила людей, які вважали, що небеса є незмінними. Протягом року яскраву супернову можна було побачити на небосхилі.