У галактики Чумацького Шляху настає криза середнього віку

Наш Чумацький Шлях і найближча спіральна галактика M31, або Туманність Андромеди, в даний час проходять стадію формування великої кількості зірок. Такі результати нового дослідження Технологічного університету Свінбурн в Австралії.

На новій фотографії телескопа Spitzer Space NASA область навколо центру нашої галактики Чумацького Шляху барвисто світиться. Фото: NASA/JPL-Caltech

Моделюючи і порівнюючи безліч інших відомих галактик, астрономи визначили, що наша галактика знаходиться на середньому етапі свого розвитку, між молодою синьою галактикою і вмираючої червоною галактикою.

За даними дослідження, Чумацький Шлях є так званою галактикою «зеленої долини», переходячи від синьої молодої галактики до старої червоної.

«Ті основні кольори, які ми побачили, дивлячись на Чумацький Шлях, дають можливість класифікувати їх як зелені, що позначає середину шляху еволюції між зародженням блакитної зірки і вмиранням червоної», – пояснює в прес-релізі університету один із співавторів дослідження Даррен Кротон.

Хоча астрономи змогли визначити колірний спектр далеких галактик, але побачити Чумацький Шлях зсередини виявилося складним завданням.

«Визначити стан нашої галактики, перебуваючи всередині неї, дуже важко», – говорить Кротон. Фраза «важко побачити ліс за деревами» дійсно описує нашу ситуацію», – додає він.

Щоб визначити колірний спектр нашої галактики, дослідникам необхідно було змоделювати розвиток процесу формування зірок 25 мільйонів галактик, взятих зі Sloan Digital Sky Survey і Galaxy Zoo. Потім вони відібрали ті, які мали схожість з галактикою Чумацького Шляху за параметрами швидкості формування зірок та іншими, такими як форма і загальна маса цих зірок.

Тим не менш, у нас є ще близько 1,5 мільярда років, перш ніж Чумацький Шлях увійде в стадію червоної галактики.

«Утворення зірок у нашій галактиці буде продовжувати знижуватися, але не потрібно турбуватися з приводу старіння Чумацького Шляху, тому що це дуже довгий процес», – говорить співавтор дослідження Симон Матч.

Через п'ять мільярдів років дослідники очікують ще один етап утворення зірок, коли Чумацький Шлях зіткнеться і зіллється з M31, що призведе до деформації обох галактик.

Результати дослідження будуть опубліковані в Astrophysical Journal.

Андрес Кордова. Велика Епоха