Телескоп «Хаббл» виявив у центрі нашої Галактики планети

Телескоп НАСА «Хаббл» виявив в центральній частині нашого Чумацького шляху 16 можливих планет.

Уявлення художника. Планета (справа) робить повний оборот навколо своєї зірки всього лише за 10 годин. Зображення: NASA, ESA, and A. Schaller (for STScI)
Виконуючи спостереження, відоме під скороченою назвою «SWEEPS», космічний телескоп знайшов цілий «урожай» з планет. Це був найвіддаленіший район, в якому «Хаббл» будь-коли проводив пошуки. Проводилися спостереження 180 тисяч зірок, що знаходяться від нас на відстані 26 тисяч світлових років. Ця відстань відповідає одній чверті діаметру спіралі нашого Чумацького шляху. Результати спостереження були недавно опубліковані в журналі Nature.

Згідно з результатами декількох досліджень екзопланет (планет за межами Сонячної системи), які проводилися в околицях нашої Сонячної системи, кількість планет, які були відкриті, до деякої міри співпадає з очікуваною. При пошуках екзопланет, що існують у всій нашій Галактиці, дані «Хаббла» надали переконливі докази припущенню, що в Чумацькому шляху є близько 6 мільярдів планет схожих за величиною з Юпітером.

Серед нових відкритих планет 5 за своєю формою повністю відрізняються від відомих нам планет. Їх назвали планетами з надкоротким періодом обертання (USPP). Ці планети швидко обертаються навколо своїх зірок, виконуючи повний оборот за час, що не досягає й одного земного дня.

Коли планета проходить перед зіркою, утворюється темна пляма. Зображення: NASA
Насправді «Хабблу» неможливо безпосередньо бачити 16 недавно відкритих кандидатів в планети. Астрономи шукають планети, застосовуючи високоякісну камеру «Хаббла» для того, щоб зловити, коли вони, проходячи по своїй орбіті перед зіркою, перегородять доступ світла від неї. Зазвичай, коли планета проходить перед зіркою, з'являється незначна темна пляма. Фактично, щоб її можна було спостерігати за допомогою «Хаббла», планета повинна мати величину Юпітера, і лише тоді утворюється світловий заслін на приблизно 1-10%.

Одна з планет-кандидатів, названа SWEEPS-10, має найкоротший період обертання, вона може зробити повний оборот навколо своєї зірки за 10 годин. У зв'язку з тим, що SWEEPS-10 знаходиться від своєї зірки на відстані всього лише близько 1 200 000 км., то належить до розряду найгарячіших планет. За приблизними оцінками, температура її поверхні дорівнює 1650 градусів Цельсію.

Цю Шанде. Велика Епоха