Сонячна система «знижує швидкість» - астрономи

За останні 15 років швидкість руху Сонячної системи в міжзоряному просторі зменшилася більш ніж на 10% і виявилася нижчою за 22,8 км/с, в порівнянні з показниками 1993 року, які становили 26,3 км/с.

Такі вимірювання показав зонд космічного апарату IBEX у 2009―2010 рр., який відстежує рух атомів нейтрального гелію в геліосфері. Дані апарату показали, що вектор руху частинок змістився на 4º на північ ― до 79,2º північної широти. У той же час напрям по довготі майже не змінився і залишився в координаті 5,1º західної довготи.

Завлабораторією Інституту космічних досліджень РАН Владислав Ізмоденов зазначив РИА Новости: «З чим пов'язано таке «уповільнення» руху Сонця в міжзоряному середовищі ще належить зрозуміти. Зараз над цим працюють американські, польські та швейцарські астрономи, в тому числі й наша група».

На думку деяких із них, факт «уповільнення» та зміни напрямку руху атомів може означати, що зараз Сонячну систему оточує інше за властивостями міжзоряне середовище, яке спостерігалося в 1993 році. «Ймовірно, змінилася як геометрія міжзоряного магнітного поля, так і баланс тиску. Швидше за все, це сталося через ущільнення міжзоряної плазми та посилення міжзоряного магнітного поля», ― зазначається у статті астрофізичного журналу «Astrophysical Journal Supplement».

Вперше швидкість руху Сонця в навколишньому міжзоряному середовищі була виміряна в 1993 році за допомогою приладу GAS на борту космічного апарата «Улісс».