У Шотландії знайшли мумії «Франкенштейна»

Біля берегів Шотландії британські археологи виявили чотири мумії «Франкенштейна» ― композити з декількох трупів, повідомляє LiveScience.

У Шотландії знайшли мумії «Франкенштейна». Фото: livescience.com
Дослідники вважають, що таке змішання останків було здійснене для створення якогось образу символічного предка, що об'єднує в собі представників різних родів.

«Причиною такої збірної муміфікації був намір зберегти не окремих людей, а щось більш цінне. Ці мумії символізували єдність предків», ― вважає професор Террі Браун із університету Манчестера.

Вперше мумії були виявлені під час розкопок у 2001 році під фундаментом величезного будинку, побудованого близько 3 тисяч років тому на Південному Уісті, близько Гебридських островів в Атлантичному океані, біля західного узбережжя Шотландії.

Вчені вели тут розкопки, щоб більше дізнатися про епоху бронзового віку (від 2200 до н.е. 800 до н.е.) у Великобританії. У той період це місце, під назвою Клад Халлал, було густо населене людьми.

В ході розкопок у Клад Халлалі археологи виявили останки чоловіка, 40-річної жінки, дівчини та трирічної дитини. Проте тест ДНК кісток показав, що скелет чоловіка був зібраний із частин трьох осіб, а жінки ― з чотирьох. Причому різниця у віці кісток чоловіка й жінки становила кілька сотень років.

Аналізуючи рівень демінералізації, палеонтологи встановили, що знайдені мумії були поміщені в болото (кисле середовище) приблизно на рік для збереження м'яких тканин та руйнування кісток, а потім витягнуті і поховані.

Аналіз ДНК черепа, щелепи та кінцівок жінки показав, що вони належали до чотирьох різних людей приблизно одного часового періоду. Тоді як різниця у віці кісток скелета чоловіка становила кілька сотень років.

Як з'ясували вчені, з моменту смерті людей, муміфікації та їх поховання під фундаментом пройшло більше шести століть. Навмисна рекомбінація тіла чоловіка була проведена у 1440―1260 рр. до нашої ери, а жінки ― 1310―1130 рр. до н.е. як частина ритуалу об'єднання кількох родів в один, вважають вони.

У майбутньому може з'ясуватися, що багато останків стародавніх людей, виявлені вченими, також є складеними, тому що при проведенні досліджень палеонтологи часто аналізували генетичний матеріал тільки однієї частини скелету, щоб не руйнувати знахідку, як вважає Террі Браун.

Для довідки: Франкенштейн ― головний герой роману Мері Шеллі «Франкенштейн, або Сучасний Прометей». Молодий студент із Женеви створив живу істоту з неживої матерії. Він збирав подобу людини з фрагментів тіл померлих, а потім шляхом наукових експериментів намагався її оживити. В результаті, істота ожила і перетворилася на чудовисько.