На дні озера ізраїльські вчені знайшли прадавнє поховання

Під час геофізичного дослідження дна озера на південному сході Ізраїлю вчені натрапили на кам’яну конусоподібну споруду, вік якої, за підрахунками науковців, становить кілька тисяч років.

Базальтові брили пам'ятки на дні озера в Ізраїлі. Фото: aftau.org
Побудована вона була на суші, а після осідання земної поверхні тисячі років тому опинилася під водою на дні Тиверіадського озера. Вчені виявили незвичайний монумент за допомогою гідролокатора, йдеться в анонсі відкриття на сайті Aftau.org.

Споруда нагадує прадавні європейські поховання, і, ймовірно, була зведена на початку бронзового віку, вважає доктор Іцхак Пас з Університету Бен-Гуріона. Експерт вважає, що вона якось пов'язана з найближчим давнім містом Бет-Йєрах.

Кам’яний пам’ятник має конічну форму, а також відрізняється значними розмірами: майже 12 метрів заввишки та більше 70 метрів в діаметрі. Складений прадавній монумент з базальтових брил майже по метру кожна.

Оскільки найближче родовище такої гірської породи розташоване за 1,6 кілометрів, камені були, вірогідно, доставлені звідти спеціально для будівництва. Обчислена маса монумента становить 60 тисяч тон.

Наразі основа прадавньої споруди на 2—3 метри занурена в пісок на дні Тиверіадського озера. Оскільки пісок намивався протягом багатьох років, вчені припускають, що монумент був побудований близько 6 тисяч років тому.

Виявила споруду група дослідників з Університету Тель-Авіва: професор Марко Шмулик з факультету геофізики та планетарних наук, професори Цві Бен-Авраам та Моше Решеф, а також доктор Гідеона Тібор з Науково-дослідного інституту Океанографії та Лімнології.