Несподіване відкриття: поблизу Гренландії виявили кораловий риф

Виявляється, на узбережжі Гренландії сформувався кораловий риф — залягає він на глибині 900 метрів, куди майже не доходить світло, та омивається потужною течією, тож навіть дослідити його важко.

Корал з відкритого поблизу Гренландії рифу. Фото: Бедфордський інститут океанографії
Дивовижна знахідка була зроблена канадськими вченими, причому зовсім випадково. Дослідники хотіли взяти зразки води і спустили вимірювальні прилади на глибину 900 метрів. Коли вони дістали обладнання з води, то виявили, що воно повністю розбите, і в деяких місцях за нього зачепились гілочки коралів.

Дослідники дуже засмутились і почали сваритись, ледь не знявши гілочки коралів та не кинувши їх до води. Аж тут їх осінило, що вони тримають в руках, розповів пізніше один із дослідників аспірантка Хелле Йоргенсб’є.

Минулої осені на місце, де виявили корали, приплив інший канадський науково-дослідний корабель. Науковці спустили до води камеру та хотіли відзняти підводну знахідку. Проте їхнє обладнання дуже скоро зачепилось за щось на глибині, і багато кадрів зробити не вдалось.

Втім, наукове середовище знахідка коралового рифу у холодній воді не надто вразила. Подібні утворення раніше виявили у близьких до Гренландії Норвегії (де корали виростають заввишки до 30 метрів, а сам риф простягається на кілька кілометрів і має вік 8 тисяч років) та Ісландії.

За словами Хелле Йоргенсб’є, південно-західне узбережжя Гренландії має сприятливі умови для утворення рифу — завдяки течії Гольфстрім температура води на ньому на 4 градуси вища, ніж у сусідніх точках.

Гренландський риф утворений лофеліями — коралами, що живуть у холодних водах та мають вапняковий скелет. Проте чи заселений цей риф, і хто є його жителями, дослідники поки що не з’ясували.