Вчені стверджують, що, можливо, відкрили причину хвороби Альцгеймера

Знімок людського мозку, зроблений за допомогою сканера позитронно-емісійної томографії, також званий ПЕТ-скануванням, видно на екрані Регіонального та університетського госпітального центру Бреста на заході Франції 9 січня 2019 р. (Fred Tanneau/AFP/Getty Images)

Дослідники заявили, що, можливо, вони знайшли причину хвороби Альцгеймера на молекулярному рівні.

Вчені з Університету Каліфорнії-Ріверсайд (University of California-Riverside - UCR) у своїх останніх дослідженнях заявили, що ключ до розуміння хвороби Альцгеймера може бути пов'язаний білками "тау", які, ймовірно, викликають нейрофібрилярні клубки, виявлені в мозку пацієнтів із хворобою Альцгеймера. Раніше дослідники припускали, що причиною можуть бути і амілоїдні бляшки, які є скупченням амілоїдних пептидів.

І амілоїдні бляшки, і нейрофібрилярні клубки — дві найважливіші ознаки, на які звертають увагу лікарі при діагностиці хвороби Альцгеймера.

"Приблизно у 20 відсотків людей є бляшки, але немає жодних ознак деменції (недоумкуватості)", — сказав професор хімії UCR Раян Джуліан у своєму релізі. "Це змушує думати, що бляшки самі по собі не є причиною".

Дослідники зосередилися на різних структурах, які може створювати одна молекула, відома як ізомер.

«Ізомер — це та сама молекула з іншою тривимірною орієнтацією, ніж вихідна. Типовий приклад – руки. Руки є ізомерами одна одної, дзеркальними відображеннями, але не точними копіями. Ізомери можуть мати різну орієнтацію рук», — сказав Джуліан.

Команда просканувала білки у зразках мозку, які були пожертвувані в їхню лабораторію, та в мозку, де було накопичення тау-білка, але не було діагнозу Альцгеймера, вони виявили, що «нормальний» тау-білок мав іншу форму, ніж у людей, які мали бляшки чи клубки, і кому було поставлено діагноз «хвороба Альцгеймера». За словами дослідників, білки живуть довше, ніж вважають нормальними.

Вони зазначили, що якщо білок залишається надто довго — зазвичай понад 48 годин — деякі амінокислоти у білках перетворюються на "інший ізомер", зазначили вони».

У пресрелізі Джуліан сказав, що рука в ізомерах схожа на пару людських рук, які відображають одна одну, але не однакові.

Джуліан зауважив: «Якщо ви спробуєте надягти рукавичку для правої руки на ліву руку, це не спрацює. Це аналогічна проблема у біології; через деякий час молекули не працюють належним чином, тому що рукавичка для лівої руки може фактично перетворитися на рукавичку для правої руки, яка не підходить.

Вони відзначили, що в організмі людини відбувається процес, так звана аутофагія, який полягає в очищенні клітин від використаних або дефектних білків. Коли люди старіють, аутофагія може сповільнюватись, хоча незрозуміло чому, сказав Джуліан, і це те, що його команда намагається з'ясувати.

«Якщо уповільнення аутофагії є основною причиною, речі, які його збільшують, повинні мати позитивний, протилежний ефект», — сказав він.

За матеріалами The Epoch Times USA