Вчені розшифрували генетичний код меланоми і раку легенів

Клітини злоякісної пухлини легень Фото: metrohealth.org
Складено перелік мутацій, які призводять до розвитку двох поширених видів раку. У клітинах злоякісної пухлини легень виявлено 22 910 мутацій.

Британські дослідники склали перелік мутацій, які призводять до розвитку двох поширених видів онкологічних захворювань - меланоми і раку легенів.

Дослідження, опубліковане в журналі Nature, було проведено в рамках наукового проекту Міжнародного консорціуму з вивчення геному раку (International Cancer Genome Consortium), в якому беруть участь дослідники з Європейського союзу, США, Австралії, Китаю, Японії та інших країн.

Список мутацій був складений співробітниками британського Інституту Сенгера на підставі генетичного аналізу зразків пухлин, узятих у двох пацієнтів. У клітинах злоякісної пухлини легень (дрібноклітинний рак легенів) було виявлено в цілому 22 910 мутацій, у зразках меланоми - 33 345 мутацій.

За словами учасника проекту професора Майка Стреттон (Mike Stratton) переважна більшість виявлених генетичних збоїв були безпосередньо пов'язані з відомими факторами ризику онкологічних захворювань - впливом тютюнового диму для раку легенів і ультрафіолетовим випромінюванням для меланоми.

Рак легені і меланома стали третім і четвертим видами злоякісних пухлин, генетичний код яких став відомий міжнародної наукової спільноти. Раніше вчені з США та Канади склали і опублікували переліки мутацій, характерних для лейкемії і раку молочної залози. В даний час японські вчені займаються генетикою раку печінки, дослідники з Китаю вивчають пухлини шлунка, у США ведуться дослідження раку мозку, яєчників і підшлункової залози.

Фундаментальні дослідження генетики злоякісних новоутворень дозволять уточнити наявні відомості про причини розвитку злоякісних пухлин, а також створити нові, більш ефективні методи лікування та ранньої діагностики різних форм раку.

Як відомо, нещодавно в Україні презентували вітчизняний препарат, який лікує злоякісні пухлини.

Джерело: www.tsn.ua