• Головна
  • Фоторепортажі
  • Світ
  • Україна
  • Китай
  • Думка
  • Наука
  • Здоров'я
  • Спорт
  • Життя
  • Кіно
  • Подорожі
  • Гурме
  • Мода

Спростований головний міф про каву

The Epoch Тіmes Україна
10.06.2010
Чергова порція цього напою лише відновлює запас кофеїну, витраченого за ніч. Фото: Indeed/Getty Images
Чергова порція цього напою лише відновлює запас кофеїну, витраченого за ніч. Фото: Indeed/Getty Images
Британські вчені прийшли до висновку, що вранішня чашка кави насправді не має стимулюючого ефекту, а відчуття бадьорості після неї є лише ілюзією.

В той же час вони відзначили, що для великих шанувальників кави чергова порція цього напою лише відновлює запас кофеїну, витраченого за ніч.

Як повідомляють "Ізвестія.ру", співробітники Університету Брістоля запросили для участі в експерименті близько 380 добровольців, попросивши їх протягом 16 годин утриматися від вживання кави. Піддослідних розділили на дві групи, одна з яких отримала кофеїн. Другій дісталося плацебо - аналогічним чином виглядаюча речовина, але що не надає жодного ефекту.

Після цього вчені обстежували випробовуваних і запропонували їм вказати свій рівень збудження і концентрації. Крім того їх попросили виконати серію завдань на комп'ютері, аби перевірити рівень пам'яті, уваги і пильності. Фахівці встановили, що відмінності між показниками представників обох груп виявилися незначними. "Хоча кофеїн може підсилити концентрацію свідомості, для більшості його споживачів цей ефект дуже малий", - підкреслив співробітник факультету експериментальної психології Пітер Роджерс, що керував експериментом.

Фахівці звернули увагу і на інший цікавий момент, що виявився у шанувальників кави, які щодня вживали його в середніх або великих дозах. Коли цим людям замість звичного напою дісталося плацебо, вони поскаржилися на головні болі і падіння концентрації. Проте рівень зосередженості кофеманів після здобуття кофеїну виявився не вищим за той, який демонстрували їх колеги, що прийняли плацебо.

"Наше дослідження показує, що ми не отримуємо переваги завдяки вжитку кофеїну - хоча ми відчуваємо, що підбадьорилися, насправді кофеїн лише повертає нас в нормальний стан", - підвів підсумок Роджерс. Він відзначив, що ті, хто регулярно вживають каву на роботі, але не п'ють її у вихідні, можуть погано себе відчувати в неділю. "Краще або не припиняти, або покінчити з цим раз і назавжди", - наводять "Аргументи і Факти" слова Пітера Роджерса.

В той же час кава має і корисні властивості. Зокрема, вона запобігає утворенню тромбів в кровоносних судинах, захищає від діабету, покращує довготривалу пам'ять, стимулює жовчовиділення і роботу нирок, передає РІА Новості.

А раніше вчені знайшли ще одну несподівану властивість кави. Виявляється, цей напій здатний полегшити життя хворим гепатитом С.

За словами дослідників, декілька чашок цього напою в день уповільнить розвиток патологічних змін і пов'язаних з ними захворювань печінки.

Група американських учених, що вивчали вплив кави на людський організм, прийшла до несподіваного висновку. Результати дослідження показали, що напій здатний допомогти пацієнтам, страждаючим хронічним гепатитом С. "Регулярне вживання кави пов'язане із зниженою швидкістю розвитку захворювання", - говорять фахівці.

В ході дослідження, що зайняло близько чотирьох років, американці спостерігали за 766 пацієнтами з ускладненими захворюваннями печінки, пов'язаними з гепатитом. При цьому звичайні антивірусні препарати їм не допомагали. Всі хворі були розділені на групи залежно від того, скільки чашок кави в день вони вживали. Звертали увагу фахівці і на вживання пацієнтами чаю.

Нові свідчення стану здоров'я учасників експерименту записувалися  кожні три місяці.  Детально фіксувався розвиток захворювання і його вплив на різні органи пацієнтів. Особливу увагу учені приділяли змінам, що відбуваються в клітинах печінки, яка більш всього страждає при інфекції, а також порушенням у нервовій системі.

І кожного разу результати тестів дивували медиків. Зокрема, було відмічено, що учасники дослідження, які випивали три або більше чашок кави в день, мали на 47% менший ризик погіршення стану за одним із показників. В той же час вживання чаю ніяк не вплинуло на розвиток патогенних процесів, викликаних захворюванням.

"Хоча ми не можемо виключити можливого впливу інших чинників, окрім вживання кави, результати нашого дослідження показують, що пацієнти з високим вжитком кави мають знижений ризик розвитку захворювання", - підкреслив один з авторів відкриття. Як передає РІА Новості, вчені, проте, попереджають, що отримані дані не можна вважати застосовними до здорових людей.
 
Джерело:  www.utro.ua

Додати коментар
натисніть, щоб додати коментар