• Парацетамол і небезпека його передозування

  • Аліна Танько | Велика Епоха
    Середа, 30 листопада 2011 року

Регулярний прийом парацетамолу може серйозно зашкодити здоровю.

Навіть незначне передозування парацетамолом може бути фатальним, про це попереджають експерти.

Під терміном «небезпечна доза» в даному випадку розуміють лише кілька зайвих пігулок, вживаних регулярно протягом днів, тижнів або місяців.

Дослідниками Единбурзького університету в університетській лікарні за 6 років був проаналізований 161 випадок «легкого передозування» .

Люди, які страждають на хронічний біль, і вимушені внаслідок цього вживати препарати на основі парацетамолу, можуть не усвідомлювати, що прийнята ними доза більше за необхідну, і тим самим не помітити перших симптомів ураження печінки. До того ж, лікарі також можуть не помітити небезпечний для життя стан пацієнтів.

Якщо людина відразу прийме кілька пачок препарату, то, як правило, аналізи крові не покажуть завищений рівень вмісту парацетамолу, який спостерігається при звичайному передозуванні. Отже, лікар також не зможе не помітити проблему.

Як показало дослідження, передозування в малих кількостях гірше, ніж у великих.

Професор Роджер Кнеггс з британського Королівського фармацевтичного товариства зазначає: «Якщо людина відчуває біль і парацетамол не допомагає, то перш ніж приймати додаткову дозу, слід проконсультуватися з фармацевтом або звернутися до того, хто допоможе усунути причину болю. [] Сигнал очевидний: якщо ви приймаєте більше парацетамолу, ніж рекомендовано, ви не полегшите біль, а замість цього можете завдати серйозної шкоди печінки».

І додає: «У цю пору року людям також слід бути уважними з антигриповими та протизастудними препаратами, які можуть також містити парацетамол, внаслідок чого дуже легко прийняти дозу, більше за необхідну».

Підписатися:

Social comments Cackle

загрузка...