Головна arrow Здоров’я arrow Користь і шкода споживання жирної риби

 

Роздiли рубрики Здоров’я:

Користь і шкода споживання жирної риби

Дата: 21-05-2007 Доктор Джон Бріффа. Спеціально для Великої Епохи
The Epoch Times Україна ( Велика Епоха ) - міжнародний інформаційний проект: www.epochtimes.com.ua

Майте на увазі: незважаючи на наявність шкідливих хімічних речовин у жирній рибі, користі від її вживання значно більше, ніж шкоди. Фото: Photos.com
Майте на увазі: незважаючи на наявність шкідливих хімічних речовин у жирній рибі, користі від її вживання значно більше, ніж шкоди. Фото: Photos.com
 
Читайте також: 

- Підвищений артеріальний тиск пов'язують із дефіцитом вітаміну D

- Якщо ви вмієте плазувати, то зможете й плавати

- Що робити з епідемією дитячого ожиріння?

Вам, напевно, добре відомо, що часто поради щодо харчування виявляються необгрунтованими. Так, в кінці квітня були опубліковані результати дослідження, що доводять зв'язок між споживанням жирної риби і підвищеним ризиком захворювання на діабет. [1]

Дослідники Британської дієтичної асоціації рекомендують вживати в їжу жирну рибу не більше одного разу на тиждень. Але чи дійсно необхідно для збереження здоров'я обмежити споживання продукту, який вважається таким корисним для здоров'я?

Дослідження, про яке йдеться, було опубліковане в журналі «Лікування діабету». У ньому був розглянутий взаємозв'язок між пестицидами, відомими як «стійкі органічні забруднювачі», і ризиком захворювання на діабет. Ці так звані «стійкі органічні забруднювачі» містять у собі такі хімікати, як хлоровані вуглеводні і поліхлоровані біфеніли. Оскільки пестициди мають схильність накопичуватися в жирах, вони у великій кількості присутні в жирних сортах риби (лосось, сьомга, форель).

Під час вищезазначеного дослідження було встановлено, що надходження з їжі в кров людини окремих стійких органічних речовин може привести до підвищеного ризику захворювання на діабет, причому, зростає ризик захворювання на діабет 2-го ступеня з інсулінорезистентністю. Ця небезпека вища в людей, схильних до ожиріння. Дослідження, проведені раніше, також встановили підвищення ризику захворювання на діабет 2-го ступеня у зв'язку з накопиченням в жирі риби, яку споживають, пестицидів.

Автори останнього дослідження відзначили, що немає точних доказів причин інсулінорезистентності саме від дії пестицидів, а є вірогідні припущення. Вони закликали до подальших досліджень впливу цих хімікатів на біохімічні порушення в організмі. Це дуже цікава і актуальна тема для подальшої роботи в цьому напрямі.

Можливо, варто з обережності менше наражатися на ризик негативної дії цих хімікатів на організм людини і звести вживання жирної риби до мінімуму?

Але чи означає це, що ми повинні утриматися від вживання жирної риби? Врешті-решт, цей продукт харчування багатий поліненасиченими жирними кислотами (Омега-3 ПНЖК), які, як вважається, зменшують ризик розвитку серцево-судинних захворювань і дуже корисні для роботи мозку.

У недавно опублікованому в журналі Американської медичної асоціації дослідженні були розглянуті всі переваги і недоліки споживання риби. Автори його пришли до висновку, що навіть якщо в рибі і можливий вміст таких хімічних речовин, харчування рибою, очевидно, приносить більше користі, ніж шкоди [2]. В ідеалі вся наша їжа не повинна містити подібні хімічні забруднювачі. Проте більшість фактів підтверджують, що краще все ж таки їсти жирну рибу, не дивлячись на вміст у ній хімічних речовин, ніж не їсти такий цінний продукт взагалі.

Посилання:
1. Лі Д.Х. та інші. Зв'язок між сироватковими концентраціями стійких органічних забруднювачів та інсулінорезистентністю серед дорослих, які не хворіють на діабет. «Гігієна діабету» 30:622-628, 2007
2. Даріум Мозаффаріан та ін. Споживання риби, забруднювачі і здоров'я людини, Журнал Американської медичної асоціації. 2006; 296:1885-1899

Джон Бріффа - лікар з Лондона, який пише на теми здоров'я, зокрема, харчування і природної медицини. Його сайт: www.drbriffa.com.

Версія англійською




  Написати перший коментар

Додавання коментарю
    Будь ласка, дотримуйтеся теми статті! Особиста переписка, ненормативна лексика та образи будуть вилучені. Адміністрація сайту залишає за собою право вилучати будь які коментарі, що не відповідають інтересам та іміджу Великої Епохи. Не використовуйте коментарі для розкручування Інтернет ресурсів та будь якої реклами. Такий матеріал буде видалено.
Ім я:
BBCode:Bold TextItalic TextUnderlined TextQuoteOpen ListList ItemClose List
Коментар:




Код:* Code

Powered by AkoComment Tweaked Special Edition

Роздрукувати  Відправити на E-mail



Укра⌡нська Банерна Мережа

  

Популярні

  • Нобелівську премію з медицини отримали вчені з Франції та Німеччини
  • Фотосесія: Миттєвості та вічність
  • L'Espresso. Україна танцює з ведмедем
  • Український політичний борщ Путіну не до смаку.InoPressa
  • Президент нажаханий - Тимошенко ледь не кинула країну у прірву
  • "Підмосковні вечори" Тимошенко з Путіним і Медведєвим. Огляд преси, 6 жовтня
  • Ющенко оголосив розпуск Верховної Ради
  • Фотоогляд: Перше жовтня жителі Гонконгу назвали «Днем початку лиха китайської нації»
  • Фотоогляд: Єднання людини з природою
  • Киргизстан вразив потужний землетрус
  • Китайська влада забороняє адвокатам надавати юридичну допомогу потерпілим від отруєного молока
  • SOS! Загроза світової рецесії. InoPressa
  • Виставка зброї та військового обмундирування пройшла в Києві. Фоторепортаж
  • Військові баталії 17 століття розгорнулися на південному заході України. Фоторепортаж
  • За перших півроку в Китаї було арештовано більше 8 тисяч послідовників Фалуньгун
  • 2005-2008 © The Epoch Times Україна ( Велика Епоха )
    Использование материалов разрешается только при условии ссылки
    (для Интернет изданий гиперссылки) на "The Epoch Times Україна".

    bigmir)net TOP 100