Недавно я зацікавився результатами дослідження, яке виявило антиокислювальні властивості у деяких плодово-ягідних соків і фруктових напоїв.
Виявилось, що з 13 досліджених плодово-ягідних соків, сік з червоного винограду володіє найбільш сильним антиокислювальним ефектом, що пояснюється наявністю в ньому великої кількості рослинних речовин, які потенційно запобігають хворобам, відомих як поліфеноли.
Результати цього дослідження привели до того, що сік червоного винограду назвали королем плодово-ягідних соків. Проте перш ніж кинутися в магазин за цим суперпродуктом, було б добре звернути увагу на основний компонент соку з червоного винограду - цукор.
Як і всі плодово-ягідні соки, сік з червоного винограду містить багато цукру. У соку однієї відомої торгової марки міститься 40 г. цукру на 240 мл. соку. Тобто в 100 мл. напою міститься 16,66 г. цукру. З іншого боку, в кока-колі міститься 35 г. цукру на 330 мл., тобто 10, 6 г. в 100 мл. Це означає, що в червоному виноградному соку міститься на 50 % більше цукру, ніж в кока-колі.
Невже цей надлишок цукру може звести нанівець деякі оздоровлюючі властивості, які приписуються поліфенолам в соку з червоного винограду? Схоже, це риторичне запитання.
Цукор в таких плодово-ягідних соках, як сік з червоного винограду, в основному, знаходиться у формі глюкози і фруктози. Як я писав раніше, хоча фруктозу часто розглядають як «корисну» форму цукру, є докази, що це далеко не так.
Якраз на цьому тижні, наприклад, було опубліковане дослідження, в якому йдеться, що ця форма цукру може неабиякою мірою шкодити здоров'ю. У дослідженні, опублікованому в журналі «Гепатологія», щурів нагодували цукровим розчином, що містить або глюкозу, або фруктозу (2). Годування щурів фруктозою привело до двох серйозних наслідків: збільшення вироблення жирів в печінці і зменшення ефективності білкового лептину (крім інших функцій, лептин зменшує вироблення жирів і сприяє спалюванню жиру в тілі).
Дослідження виявило, що деякі негативні властивості фруктози були результатом погіршення функції рецептора, відомого під назвою альфа-поліфосфорна кислота. Цей рецептор присутній в тілі людини, і його активність у людини менша, ніж у щурів. В результаті, один з авторів дослідження «Гепатології» припустив, що ефект дії фруктози на людину повинен викликати ще гірші наслідки, ніж ті, які спостерігалися у щурів. Схоже, що є всі підстави вважати, що вживання фруктози може сприяти зростанню процесу ожиріння, яке спостерігається в світі.
Враховуючи все вищесказане, є підстави стверджувати, що плодово-ягідні соки потрібно вживати з обережністю. Наявність у складі соку поліфенолу і його антиокислювальна дія не враховує всі властивості соку і вплив, що здійснюється на здоров'я людини.
Статті: 1. Roglans N. і ін. Погіршення активності Stat-3 печінки і зменшення поліфосфорної активності у щурів, нагодованих фруктозою. Hepatology, 2007; 45:778-788
2. Mullen W, і ін. Аналіз фенолових сполук у соках, що продаються, і фруктових напоях. J Agric Food Chem. 16 березня 2007 року.
Джон Бріффа - лікар з Лондона, який пише на теми здоров'я, зокрема, харчування і природної медицини. Його сайт: www.drbriffa.com.
Будь ласка, дотримуйтеся теми статті! Особиста переписка, ненормативна лексика та образи будуть вилучені. Адміністрація сайту залишає за собою право вилучати будь які коментарі, що не відповідають інтересам та іміджу Великої Епохи. Не використовуйте коментарі для розкручування Інтернет ресурсів та будь якої реклами. Такий матеріал буде видалено.